onsdag den 23. januar 2013

processkrivning . 1 del Rikkes forløb



”Interkulturel pædagogik – sprog, kulturmødet og pædagogisk arbejde”
Processkrivning


Indledning
emnevalgt & målgruppe

Jeg har valgt at sætte fokus på emnet, interkulturel pædagogik – sprog, kulturmødet og pædagogisk praksis. Det er særligt det, at sætte fokus på, hvordan pædagoger møder børn/unge og forældre af anden etnisk baggrund jeg vil gå i dybden med. Samt den kulturkløft man som pædagog ofte vil havne i, i forhold til arbejdet med familier med andet oprindelsesland end Danmark.

Problemformulering

Hvordan kan vi som pædagoger se ud over den kulturkløft vi ofte bliver mødt med, i forhold til unge med anden etnisk baggrund. Hvilke konsekvenser kan det have for den unge/ familien at det er de samme forholdsregler der bliver taget i brug ved fx anbringelse uden for hjemmet som hos et dansk barn/ung.


Metode
Jeg har valgt at inddrage det mekaniske menneskesyn samt Det systemiske menneskesyn. Jeg  vil uddybe hvorfor, og hvilken betydning disse har i forhold til pædagogisk praksis med børn/unge og forældre af anden etnisk baggrund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar