”Interkulturel pædagogik – sprog, kulturmødet og pædagogisk
arbejde”
Processkrivning
Indledning
emnevalgt & målgruppe
Jeg har valgt at sætte fokus på emnet, interkulturel
pædagogik – sprog, kulturmødet og pædagogisk praksis. Det er særligt det, at
sætte fokus på, hvordan pædagoger møder børn/unge og forældre af anden etnisk
baggrund jeg vil gå i dybden med. Samt den kulturkløft man som pædagog ofte vil
havne i, i forhold til arbejdet med familier med andet oprindelsesland end
Danmark.
Problemformulering
Hvordan kan vi som pædagoger se ud over den kulturkløft vi
ofte bliver mødt med, i forhold til unge med anden etnisk baggrund. Hvilke
konsekvenser kan det have for den unge/ familien at det er de samme forholdsregler
der bliver taget i brug ved fx anbringelse uden for hjemmet som hos et dansk
barn/ung.
Metode
Jeg har valgt at inddrage det mekaniske menneskesyn samt Det
systemiske menneskesyn. Jeg vil uddybe
hvorfor, og hvilken betydning disse har i forhold til pædagogisk praksis med
børn/unge og forældre af anden etnisk baggrund.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar